آخرین بروز رسانی: 22ام اسفند, 1401

دستگاه تصفیه آب آمریکایی

دستگاه تصفیه آب امریکایی

دستگاه تصفیه آب آمریکایی

یکی از مسائل مهم در دستگاه های تصفیه آب کشور سازنده آن است. متاسفانه مشاهده شده است که برخی سودجویان پیشنهاد فروش دستگاه های تصفیه آب آمریکایی را به مشتریان می دهند. در ابتدای مطلب باید بگوییم که دستگاه تصفیه آب آمریکایی یا ساخت آمریکا بیش از آنکه واقعیت داشته باشد تقلبی است. در این مقاله دلایل اصلی این ادعا را بیان می کنیم و سپس به معرفی چند برند اصلی ساخت آمریکا می پردازیم.

عدم امکان ورود کالاهای آمریکایی به کشور

با توجه به روند تحریم ها و همچنین محدودیت واردات برخی کالاها از کشورهای دیگر به ویژه آمریکا، شاید نیاز به توضیح دیگری نباشد که بگوییم دستگاه تصفیه آب ساخت آمریکا در کشور وجود ندارد. این موضوع برای بسیاری از مشتریان کاملاً واضح است. اما برخی از مشتریان به دلیل علاقه زیاد به کالاهای آمریکایی ممکن است فریب این فروشندگان و سودجویان را بخورند. پس در این زمینه مراقب باشید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

دستگاه تصفیه آب با برندهای آمریکایی

این در کشور نیز فراوان است. برخی از مشتریان فکر می کنند که مثلاً اگر دستگاهی مارک آمریکایی یا کانادایی داشته باشد، می تواند از کیفیت بالایی برخوردار باشد. یا در مواردی از کلمه تحت مجوز یا جملات مشابه استفاده می شود. ما به صراحت اعلام می کنیم که استفاده از این برندها فقط استفاده از یک برچسب است و واقعی نیست.

دستگاه تصفیه آب امریکایی

معرفی معروف ترین و معتبرترین شرکت های آمریکایی در زمینه تصفیه آب

شرکت داو

شرکت داو یک شرکت بسیار معتبر و بزرگ در دنیاست که عمدتا در زمینه تولید ممبران فعالیت می کند. کیفیت محصولات این شرکت واقعا مثال زدنی است. اما باید توجه داشت که تقلبی آن در دنیا وجود دارد.
نکته مهمی که در مورد این شرکت باید گفت تقلبی بودن آنهاست. در سال های گذشته که ارزش دلار به این اندازه نبود، فیلترهای ممبران ساخت داخل شرکت وارد می شد. اما با افزایش این قیمت ها عملا اعضای این شرکت وارد نمی شوند. و اکثر ممبران های فیلتر وارداتی از چین یا سایر کشورها به ایران فقط از برند این شرکت استفاده می کنند.

شرکت آب جهانی

این یکی از معتبرترین شرکت های آمریکایی است، اگرچه کارخانه در تایوان واقع شده است. این شرکت نیز بسیار معتبر است. این شرکت تولید کننده مخازن تصفیه آب می باشد. مخازن تحت فشار با قابلیت ها و کیفیت بسیار مثال زدنی که محصولات آنها همچنان وارد کشور می شود. مخزن برند Tankpack در اصل یکی از محصولات همین شرکت می باشد که در دستگاه های تصفیه آب کیسی زینود استفاده می شود.

از مشخصات مخازن تانک پک که به ایران هم وارد می شوند مواردی را می توان نام برد. از جمله کیفیت محتویات آن که بسیار درجه غذایی و بهداشتی است. این تانک ها معمولا در چند ظرفیت وارد کشور می شوند

بسته مخزن داخل کیس

این مخازن ظرفیت کمی در حدود 2 گالن دارند که معمولاً 5 تا 6 لیتر آب را در خود جای می دهند. ساختار این مخازن به گونه ای است که فقط در داخل دستگاه های تصفیه آب کیسی استفاده می شود.

مخزن پک تانک TP12P

همانطور که از نام آن پیداست، ظرفیت این مخازن از نظر تئوری 12 لیتر است. البته به دلیل وجود باد در این مخازن ظرفیت واقعی کمتر از این مقدار و حدود 8 لیتر است.

مخزن پک تانک TP16P

این مخزن دارای ظرفیت اسمی 16 لیتر می باشد که به دلیل ذکر شده می تواند حدود 10 لیتر آب را در خود ذخیره کند. نکته مهم این است که این مقدار هرگز دقیق نیست. زیرا ذخیره آب و میزان آن به میزان باد داخل مخزن بستگی دارد.

پک تانک tp19p

این مخزن دارای ظرفیت اسمی 19 لیتر است که عملاً می تواند حدود 12 لیتر را در خود ذخیره کند.
مخازن بزرگتری نیز وجود دارد که معمولاً برای دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی یا اداری استفاده می شود. مخزنی که در دستگاه تصفیه آب کیسی زینود cx110 استفاده می شود همان مخزن tp19p می باشد. هرچه ظرفیت ذخیره سازی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

آیا تمام قطعات آمریکایی در ایران وجود دارد؟

مراقب باشید که بسیاری از شرکت های آمریکایی در آمریکا تولید نمی کنند. به دلیل نیروی کار ارزان در کشورهایی مانند چین و تایوان، برخی از شرکت های بزرگ کارخانه های خود را در آنجا تاسیس کرده اند تا بهره وری بیشتری داشته باشند. ثانیا فقط برخی از قطعات محصولات این شرکت ها در ایران موجود است. سوء استفاده هایی به این صورت است که مثلاً قطعات از آمریکا یا تایوان آمده و در ایران مونتاژ می شود.

دستگاه تصفیه آب آمریکایی

 روی برخی فیلترها Made in USA استفاده می شود، آیا این درست است؟

گول این ساخت آمریکا و این چیزها را نخورید. متاسفانه تقلب در این زمینه زیاد است. به همین دلیل همواره در مقالات متعدد تاکید می کنیم که از شرکت های معتبر و دارای مجوز خرید کنید تا گرفتار این کلاهبرداری ها نشوید.

طراحی در ایالات متحده که روی برخی دستگاه ها نوشته شده است به چه معناست؟

دقت کنید دستگاه های تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس دستگاه های مناسب و باکیفیتی هستند. اما در نظر داشته باشید که تمامی این دستگاه ها در آمریکا طراحی و تولید می شوند. زیرا این روش یکی از اختراعات آمریکاست و از آنجا به تمام دنیا صادر شده است. بنابراین نوشتن “design in usa” مزیتی برای دستگاه نخواهد بود و تمامی دستگاه ها از طراحی آمریکایی بهره برده اند.

آیا دستگاه های تولیدی کانادایی یا کره ای در ایران وجود دارد؟

این نیز پاسخی است به موضوع عدم وجود دستگاه تصفیه آب آمریکایی. کلاهبرداری در این زمینه متاسفانه زیاد اتفاق می افتد که باعث سردرگمی مشتریان می شود. اگر نمی خواهید سردرگم شوید، فقط به وضعیت تحریم ها و عدم ورود کالاهای خانگی به کشور نگاه کنید. برندهای سامسونگ و ال جی نمی توانند وارد کشور شوند. چگونه یک دستگاه تصفیه آب خانگی کره ای یا کانادایی وارد کشور می شود؟!

در پایان این مقاله، از طرف تیم متخصص بازار تصفیه، پیشنهاد می کنیم برای اینکه قربانی این کلاهبرداری ها نشوید، دستگاه تصفیه آب را از یک شرکت معتبر و دارای مجوز خریداری کنید. مشاوران ما آماده پاسخگویی و راهنمایی شما برای خرید دستگاه تصفیه آب خواهند بود.

دسته‌بندی: مقالات محصولات

نظر شما برای ما با ارزشه