آخرین بروز رسانی: 22ام اسفند, 1401

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی چگونه آب را تصفیه می کند؟

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی چگونه آب را تصفیه می کند؟

semi-industrial-water-treatment

اگر به تازگی با دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آشنا شده اید و میخواهید از روند کار یک دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی  مطلع شوید حتما این مقاله را مطالعه کنید تا دید بازتری نسبت به دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی  پیدا کنید. دستگاه تصفیه آب خانگی محصول مورد استفاده ی بسیاری از خانواده ها در سراسر جهان شده است. بسیاری از مشتریانی که دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی دارند هم از سیستم و نحوه تصفیه شدن آب بی اطلاع هستند که این مقاله می تواند بسیار راهنمای خوبی باشد. خصوصا کسانی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی را دارند با مطالعه این مقاله آگاهی بسیار بیشتری کسب میکنند و در انتخاب مدل و نوع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی موفق تر خواهند بود.

انواع روش های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی خانگی

یکی از مواردی که در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و نحوه عملکرد آن و حتی قیمت آن تاثیر گذار است؛ نحوه و روش تصفیه آب است. بیش از 20 روش تصفیه آب توسط دانشمندان در مقاطع زمانی مختلف کشف شده که فقط دو سه روش آن تجاری سازی شده است. علت اینکه برای همه روش های تصفیه آب تجاری سازی انجام نشده، نا متناسب بودن آن روش ها برای شرب و بیشتر عدم مقرون به صرفه بودن آن ها در مصارف خانگی به شمار می آید. اما به طور کلی می توان روش فیلتراسیون یا الترا فیلتراسیون و روش اسمز معکوس را به عنوان روش های متداول در جهان معرفی کرد. به طور مختصر روش اسمز معکوس ، پیشنهاد بسیار بهتری نسبت به فیلتراسیون در مصرف شرب خانگی به شمار می آید که علت آن در ادامه بیان می گردد.

semi-industrial-water-treatment-1

تفاوت روش تصفیه فیلتراسیون و روش تصفیه اسمز معکوس

تصفیه آب با روش فیلتراسیون همانطور که از اسم آن پیداست صرفا فیلتر کردن آب است. نوع فیلتر ها در عملکرد این روش تصفیه اهمیت دارد اما در بهترین حال و بهترین کیفیت فقط می توان املاح درشت آب و کلر و منشقات کلر را از آب حذف کرد. اما در روش اسمز معکوس نه تنها آب فیلتراسیون می شود بلکه آب تا 1 ده هزارم میکرون تصفیه می شود. به نوعی می توان فیلتراسیون را پیش تصفیه نامید و اسمز معکوس را تصفیه آب کامل دانست. در سیستم فیلتراسیون به تنهایی صرفا املاح درشت تر از 1-5 میکرون حذف می شوند که به نوعی می توان گفت کدورت آب تا حدودی حذف می شود.

در تصفیه آب نیمه صنعتی اسمز معکوس چگونه آب تصفیه می شود؟

اسمز معکوس به تنهایی یک فرآیند فیزیکی است. در این روش از غشاهای نیمه تراوا استفاده می شود که خاصیت این غشاها جداسازی املاح با دقت بسیار بالا می باشد. لازمه ی عملکرد این سیستم وجود یک فشار بالا است که در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با موتور پمپ دیافراگمی تامین می شود. در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با روش اسمز معکوس از فیلتر های پیش تصفیه که عملیات فیلتراسیون را انجام می دهد هم استفاده می شود. با این عمل آب آماده سازی می شود جهت ورود به فیلتر ممبران که متشکل از غشاهای اسمزی است. پس از ممبران دو نوع خروجی وجود خواهد داشت. یک خروجی آب تصفیه شده و سالم است و دیگری آب ناسالم و آلوده و پر از املاح که به فاضلاب هدایت می شود.

semi-industrial-water-treatment-1-2

برای انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی مشاوران ما می توانند بهترین انتخاب را برای شما رقم بزنند. با ما در تماس باشید.

دسته‌بندی: مقالات محصولات

نظر شما برای ما با ارزشه